FOLLOW THE JOURNEY!

The adventures and escapades of a norseman. Lost and a long way from home, but with a motto: "Kill only time, take only memories, leave only bubbles".

The "old section", the one containing the central America trip 2007 is in Norwgian only, and a messy thing it is. I will try to keep this one cleaner:) I should also mention that my motto is stolen form the Utila Dive Center logo. What a place! Got a few pcitures from the trip, gathered in the slideshow to the right, but I will try, or rather make sure, not to loose my camera this time.

The slideshow below will be updated when ever I put a new picture in a post.

Enjoy!

Thursday, January 18, 2007

Tulum. Jeg bor paa the Weary Traveller, et hostell. Veldig koselig atmosfaere. Og det huser folk fra hele verden. Inkludert i prisen pr. natt er full frokost, fri internett, fri buss til og fra stranda - to avganger daglig, fri bruk av kjoekken selvfoelgelig - med stor gasskomfyr og stor gassgrill, kan ogsaa kjoepe grillmat her - grille selv, drikke til greie priser, alt dette for 120 pesos pr. natt. Jeg har bodd billigere, men ikke mye, og ikke bedre. Eneste "haken" er at man ikke kan regne med stillhet etter 23. Ingen klager. Jeg trives.

8 comments:

  1. Ey "allmektige" Hovig! Misunner deg nå, her man sitter i kulden og venter på sommeren. Men snøen kom jo til slutt, så man skal være glad...

    Håper ihvertfall du får en fortsatt fin tur, og ta vare på deg sjæl under turen!

    Lee Chang Hee

    ReplyDelete
  2. Herlig bilder og fett at du har fått skrivd så mykji! Keep it up!!! Nå sitter jeg i stua og hutrer og fryser... KALDT! Men med røta-kæf' og en god gammel grandiosa, skal jeg nok klare og jage de værste demonene.
    Hvordan går det med dykkingen? Og har du sett eller hørt om noen fisketur? Det må du bare få til!!! Eneste kjipe er at du garantert kommer til å få større fisk enn jeg noengang har fått... 12,4. Men det ordner vi på synneren til sommeren. Uansett, Lars: Kos deg! Og her hjemme venter "evil cock of self destruction" på en bassgang noe kult orgel!

    Og for Guds skyld: STÅ PÅ!

    ReplyDelete
  3. hei igjen ja.
    dette her blir jo bare bedre og bedre.Skulle ønske det var jeg mister sløgger som var der sammen med deg å oplevde dette men jeg får klø meg i mitt nyutvokste skjegg å kose meg på gamle hjemmet med rista brød.
    dette er minner får livet vett.
    jeg m,å faen meg se å få ut fingeren.er lei vinter nå.
    Din deprimerte venn og kolega gjennom en mannsalder
    Nick Drake

    ReplyDelete
  4. hei og hade hilsen gert nygårdshaug.
    stå på så skriver vi en bok sammen til høsten.
    jeg fører pennen mens du kommer med ideene.
    klem fra gert.

    ReplyDelete
  5. Nå er det på tide å få strammet seg opp litt! Lenge siden du har skrivd nå.. Du er da ikke på tur for at DU; skal oppleve masse kult og skape minner for livet... Det er jo for at vi her hjemme skal kunne suplere vår nettlesning om lommemannen og familietragedier (mye av det for tiden) med litt lettbeint lektyre om Kaptein Rødskjegg og hans gjøren og laven i en fremmed verden. Vær nå ditt ansvar bevisst og slutt med denne ego-trip'en! (Stå på!)

    ReplyDelete
  6. ja nå er det lenge siden sist ja men det er vel et godt tegn på at du har det bra.Her er det mørkt og kaldt, nesten litt hjemme korslig om jeg nesten må få side det med nico sine ord.
    Lomme mannen er forresten i buret.
    Ble tatt mens han skulle kjøpe seg burger på garntangen.Snakk om uflaks agitt.men det er jo i buret han hører hjemme.sammen med prins Igor av persia.
    ellers er det stille på gammle heimen med sprøstekte bagetter og sur kaffe.døgn vill og sur i magen.
    man må lide skal man få pæng på bok.Må foresten tømme vannet av potetene nå så kan ei skrive mer men hilser fra de tørste kamaler.
    ps!Fint hvis du kan kjøpe med noen mexicanske linnser hjem.har hørt at de einer seg til mat laging.
    Med hilsen euronymus

    ReplyDelete
  7. Hei, Lars!
    Jeg må nesten si meg enig med nico om at det er på tide med en liten oppdatering. Hvor gøy tror du det er for oss å se de samma gamle postenme dine dag inn og dag ut? Nei, ikke særlig.
    Haha, ble lommemannen tatt på garntangen? haha!!
    Nok om det! Skal bli spennende å se hva du har drevet med i det siste!
    ps. nico, den 9.2 kg ørret videoen din på youtube er HELT syk! Holdte på å le meg i hjel. En kjerleik!
    pps. Steinar har rennaræv fra hælvette etter afrika turen. Det går rykter om at det han driter ser helt likt ut som det han spiste...

    ReplyDelete