FOLLOW THE JOURNEY!

The adventures and escapades of a norseman. Lost and a long way from home, but with a motto: "Kill only time, take only memories, leave only bubbles".

The "old section", the one containing the central America trip 2007 is in Norwgian only, and a messy thing it is. I will try to keep this one cleaner:) I should also mention that my motto is stolen form the Utila Dive Center logo. What a place! Got a few pcitures from the trip, gathered in the slideshow to the right, but I will try, or rather make sure, not to loose my camera this time.

The slideshow below will be updated when ever I put a new picture in a post.

Enjoy!

Wednesday, January 10, 2007

En tjue timers busstur ja. Det er noe av det vaerste jeg har vaert med paa, men kom meg ihvertfall bort fra Mexico, langt bort, og Yucatan ligger for mine foetter. Dette er en annen verden. Noe jeg ikke minst merket da jeg gikk av bussen og foelte at jeg kunne spise luften. Hoey luftfuktighet, og en del varmere enn i Mexico.

Jeg lovet meg selv aa slappe av her et par dager for aa komme meg etter bussturen, men ting gaar som vanlig ikke helt som planlagt. Denne gangen med en positiv vri! Igaar kveld moette jeg en tysk amrikaner (var visstnok foedt i USA "by accident" som han sa, og dermed statsborger i begge), som hadde siste natta si her etter en mnd. i sentralamerika. Koselig type, med masse gode reisetips. Vi stakk ut aa spiste og tok noen cervezas - ganske mange kjennes det ut som idag. Saken er at mens vi sitter her paa hostellet kommer en hollender, med perfekt britisk engelsk, med et kart over Yucatan i hendene og spoer om noen kunne tenke seg aa bli med aa kjoere rundt noen dager for aa se paa steinhauger. Herlig! Han har allerede leid seg en bil, en relativt ny boble - men av gammel type, og oensket en aa reise med. Gennialt! Saa da blir oppholdet mitt i Merida ikke saa langvarig som jeg hadde tenkt. Han har allerede en rute, skal bare vare her i fem dager, men den virker grei. Flere av ruinene har ejg selv tenkt aa se, saa han kom som sendt fra de hoeye makter.

Merida er en "liten" gammel koloniby. Liten i motsetning til Mexico selvfoelgelig, det bor vel nesten en million her, men man faar en ordentlig smaabyfeeling. Skulle noen av dere noen gang dra hit saa veit jeg om en fantastisk restaurant. Husker selvfoelgelig ikke navnet, men det er det absolutt beste maaltidet jeg har spist i amerika til naa! (Bildet: Hostellet mitt i Merida, til 90 pesos natta, ikke ille.)

Me sjaaast:)

3 comments:

  1. så jævlig bra da! høres jo bare helt konge ut at du møtte han fyren.
    det kunne jo ikke passet bedre.
    bil å greier.
    det blir sikkert fett som bare det kos deg så masse.
    hilser så mye fra åse og kirsten.
    selvdrar jeg å søs til praha den 14 mars blir gøy det.
    du går i fredric sine fotspor bare sånn at det er sagt.
    her er det drit vær.
    fint å henge seg i.
    et lite ekorn satt på gren så glad og hørte på mp3 med AHA

    ReplyDelete
  2. Ja, høres skikkelig smud ut det her Mr. Høviknes. Kanskje ikke så smud å ankomme Mexico med et motvillig bankkort, men det gikk jo bra så da er'e jo bare velstand da, er det ikke? Sku tru om det er smudere i Mexico og omegn enn vekselsvis Hvalsmoen/Huhtamäki.. Ellers kan jeg si så mye som at her hjemme kom snøfaenskapet dalende her om dagen og stemningen er da altså....dalende. Har du sett noen fine damer enda? Regner med det. Sett noe til Roger'n? Jaja, håper'u har det fett, og klem te!

    "Travel only with thy equals or thy betters; if there are none, travel alone." - The Dhammapada


    Hilsen reeves

    ReplyDelete
  3. Hei Lars. likte bloggen. Kjipt med bankkortet, men høres ut som at alt har ordna seg nå :) Artig med han nedelendern. Håper dere får en bra tur. Hilser masse fra monica. Kos deg videre.

    Hilsen Svein

    ReplyDelete