FOLLOW THE JOURNEY!

The adventures and escapades of a norseman. Lost and a long way from home, but with a motto: "Kill only time, take only memories, leave only bubbles".

The "old section", the one containing the central America trip 2007 is in Norwgian only, and a messy thing it is. I will try to keep this one cleaner:) I should also mention that my motto is stolen form the Utila Dive Center logo. What a place! Got a few pcitures from the trip, gathered in the slideshow to the right, but I will try, or rather make sure, not to loose my camera this time.

The slideshow below will be updated when ever I put a new picture in a post.

Enjoy!

Monday, January 8, 2007

Endelig! Etter to banker og en times rusling rundt i sentrum, har jeg naa endelig ordna meg no cash. Det var digg! Saa dette blir siste rapport fra Mexico paa noen mnd. haaper jeg:) Turen gaar naa mot "varmere stroek". Naermere bestemt Puerto Morelos, med et par dagers stopp i Merida for aa se paa gamle steinhauger.
Maa bare nevne gaarsdagen. Det er til tider vanskelig aa orientere seg her. Foeler at jeg gaar rundt i en Rubicks kube, hver gang jeg tar en avstikker forandre alle gater seg. Det endte igaar dermed som det maatte. Jeg tok en gate som viste seg aa ikke vaere fullt saa paralell til "paralellgaten" som jeg trudde. Gikk meg bort gitt, men etter noen timers vandring kom jeg naa til Zocalaen, som er laaangt ifra utgangspunktet, men i et omraade jeg har faatt litt kjennskap til. Mexico er gigantisk! Fikk ihvertfall se mange herlige bakgater, markeder, kirker og mye mer. Var med andre ord egentlig verdt den lille bomturen, ettersom den ga meg et, vil jeg tru, godt inntrykk av hva Mexico egentlig er. (Bildene: Begge er tatt paa "bomturen" min.)



Saa farvel til Mexico, Hotel Principal (takk for alle cheezy meksikanske og dubba filmer) og ikke minst til naborestauranten Parrilla Leonesa, som har lindret min hunger!








3 comments:

  1. Det var bra at du fikk løsnet på noen pesos etterhvert. God tur til varmere strøk! El Padre.

    ReplyDelete
  2. fikk lyst til å reise etter å ha lest dette.. Ikke værst; du er i sør-amerika og jeg er på god vei til å få meg en døgnrytme..(nyttårsforsett) Alt er mulig, lars! du må ordne deg en usb-kabel, da. mistenker at du sjekka inn på et motell i halden og sitter å fantaserer;) neida.. men det hadde vært artig å se no blider, vet du.. Håper du ikke savner hønefoss for mye da! og må dine pesos vare lenge.. kos deg

    ReplyDelete
  3. ja det var da bra gamle ring rev.
    Du får ha god tur videre en hilsen fra det kalde landet i nor der det bare regner og sludder.
    hilser med fam og venner.

    ReplyDelete