FOLLOW THE JOURNEY!

The adventures and escapades of a norseman. Lost and a long way from home, but with a motto: "Kill only time, take only memories, leave only bubbles".

The "old section", the one containing the central America trip 2007 is in Norwgian only, and a messy thing it is. I will try to keep this one cleaner:) I should also mention that my motto is stolen form the Utila Dive Center logo. What a place! Got a few pcitures from the trip, gathered in the slideshow to the right, but I will try, or rather make sure, not to loose my camera this time.

The slideshow below will be updated when ever I put a new picture in a post.

Enjoy!

Saturday, January 6, 2007



Det skal ikke alltid vaere saa lett nei! Mitt foerste moete med Mexico var vel heller litt bekymringsfullt. Minibankkortet mitt fungerer ikke! Hjelp! Det viste seg etter mye troebbel at visadelen funker, saa etter en del timer fikk jeg meg et hotell, midt i byen faktisk, og ikke minst en taxi til aa faa meg dit. Planen var egentlig aa ta metroen, liker jo aa gjoere det billigst mulig, men de tar ikke visa gitt. Eneste bekymring akkurat naa er hvordan jeg skal kome meg bort herifra, siden jeg fremdeles ikke faar tatt ut cash. Alt ordner seg vel.

Ettersom mine planer om aa komme meg bort fra Mexico, og dra meg mot Yucatan, rett etter landing har gaatt i vasken saa blir det naa litt sightseeing i sentrum. Jeg bor to kvartaler unna "Zocalaen" som sies aa vaere det stoerste bytorg i verden, nest etter den roede plass i Moskva. Omringet av katedraler, museer og palasset, med mer, skal dette vaere et av turistens "must see" i Mexico. Saa dit gaar turen naa om noen minutter. Flere av museene kommer jeg desverre ikke inn i, ettersom pengeproblemer fortsatt er et faktum. Og skulle noen bli forvirret: Mexikanere bruker ordet Mexico om byen, landet er "la Republica". Byen laa der foer Republikken var et faktum, og navnet ble adoptert. Saa naa vet dere det!

Alt for denne gang, men det er mulighet for at det blir en rapport til foer jeg kommer vekk herifra. Om ikke saa blir neste rapport forhaapentligvis fra Merida, eller noe der omkring.

Ps: Jeg har jo med meg et kamera, men glemte selvfoelgelig usbkabel. Jeg haaper dett skal ordne seg snart. Om sant skal sies saa glemte jeg laderen til mp3spilleren og:)


(Bildene: Oeverst er hotellet, med restaurant. Nederst er katerdralen ved Zocalaen, se om du finner den i Halden Erik)

3 comments:

  1. STÅ PÅ, Hovigs! Håper du får kjøpt deg en USB-kabel, før du reiser videre og at Visa'n skikker seg som folk, heretter! Argh... Ich shalst der Viul-gefaren auf fumph der morgen-bitte...Und zu... Ja, do zwaizt... Ich misunter dich, und önsken sich güten fahren und senioritas i baren! Schnell.

    ReplyDelete
  2. Hallo Hovig! Tobago her! Vi planlegger a sette kursen mot st lucia om et par dager for a lage litt bobbler i vannet der ogsa. Haper visa'n er snill flicka og gjor som du vil fremtiden sa vi kan narme oss hverandre som vi gjorde bak fjoset i gamle dager... lykke till videre! Og spesifiser hvor du drar i resedagboken var! Hilsen Anders og Sofie.

    ReplyDelete
  3. Yo Lars! Kult du mekka deg en blogg før du stakk. Hønefoss og våre hjerter er tommme med en tater mindre og støte krus med. Men om ikke mange dager vender jeg nesen mot hovedstaden for å berike mitt sinn med fortidens merkverdige hendelser. Jeg håper ikke merkverdige hendelser hører historien til men også at din reise blir full av dem. Det skal bli spennende å følge med på reiseskildringene dine. Som unge herr nico over påpeker ville det vært schpaa om du fiksa en usb-kabel så vi også kan få et visuelt inntrykk av dine opplevelser. Koz fra jokkiz, britts hilser oxo.

    ReplyDelete